Πηγές: Σεμινάρια
Οι ψηφιακές τεχνολογίες επαναπροσδιορίζουν ριζικά τον τρόπο που διδάσκουμε και μαθαίνουμε στην ψηφιακή εποχή. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός της εκπαίδευσης θέτει μια σειρά από προσδοκίες, προκλήσεις και απαιτήσεις με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι καθημερινά στη διδασκαλία μας. Αξιοποιώντας τη δυναμική των HyperDocs και του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση, το MOOC αυτό παρουσιάζει ένα σύγχρονο διδακτικό μοντέλο που μπορεί να μας βοηθήσει να συνδυάσουμε το περιεχόμενο του μαθήματός μας με ψηφιακά εργαλεία και καινοτόμες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, ώστε να δημιουργήσουμε ένα ευέλικτο και συμπεριληπτικό περιβάλλον μάθησης που λαμβάνει υπόψη του εκ των προτέρων τις ανάγκες όλων των μαθητών, συμπεριλαμβανομένων και αυτών με αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το έργο WeOpenGov: Δίκτυο Κοινωνίας Πολιτών – Δημόσιων Φορέων για την Ανοικτή Διακυβέρνηση, στοχεύει στη δημιουργία ενός πανελλαδικού μόνιμου πλήρως λειτουργικού Δικτύου Φορέων για την Ανοικτή Διακυβέρνηση, προερχόμενων από την κοινωνία πολιτών, δημόσιους φορείς, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον ιδιωτικό τομέα, κατά τα πρότυπα των φόρουμ πολυμερούς συνεργασίας της Σύμπραξης για την Ανοικτή Διακυβέρνηση (OGP).
O Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ, η Ελληνογερμανική Αγωγή, σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής , την Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του ΕΜΠ , τον Εθνικό Οργανισμό Υποστήριξης eTwinning και το Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων (Ι.Τ.Υ.Ε.) «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» διοργανώνουν το Σάββατο 13 Απριλίου 2024 στις Αίθουσες Πολυμέσων στην Πολυτεχνειούπολη ΕΜΠ Ζωγράφου μια Ημερίδα για την Αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση.
Το MOOC «Κλιματικά καταφύγια με βάση τη φύση στα σχολεία: Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για βιώσιμη εκπαίδευση», ξεκινάει την 1η Απριλίου 2024, και έχει σαν στόχο να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν μια παρέμβαση με βάση τη φύση για το κλιματικό καταφύγιο στο σχολείο τους χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση design-thinking.
Στο Google Summer of Code (GSoC) μπορούν να συμμετέχουν φοιτητές που έχουν γνώσεις προγραμματισμού και νέοι προγραμματιστές και οι οποίοι θέλουν να συμβάλλουν σε έργα ανοιχτού λογισμικού. Όσοι θα επιλεγούν θα εργαστούν για 3 μήνες το καλοκαίρι στο έργο ανοιχτού λογισμικού που θα επιλέξουν να συνεισφέρουν και θα χρηματοδοτηθούν έως 3600$ μετά από μηνιαία αξιολόγηση.
Η Αστρονομική Εταιρεία Πάτρας «Ωρίων» ανακοινώνει την έναρξη δωρεάν διαδικτυακών μαθημάτων Αστρονομίας για μαθητές Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων Δημοτικού, με σκοπό την προετοιμασία για τη συμμετοχή των μαθητών στον 8ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αστρονομίας και Αστροφυσικής Δημοτικού 2024. Εγγραφές από 22 Ιανουαρίου 2024 στο https://eclass.orionas.gr/.
Το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) και η ομάδα Συμβούλων Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου διοργανώνουν επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο "Ψηφιακές Δεξιότητες για την Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Yποδομές και υπηρεσίες του ΕΚΤ για την εκπαιδευτική κοινότητα", τη Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου 2023 (ώρες 16.00 - 17.30) μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Zoom.
Τα τελευταία έτη, με τη τεχνολογία να ακολουθεί ραγδαίους ρυθμούς εξέλιξης έχουμε έρθει όλοι σε επαφή με την Τεχνητή Νοημοσύνη. Όμως, με ποιον τρόπο μπορούν αυτά τα σύγχρονα «εργαλεία» να αξιοποιηθούν μέσα στην τάξη; Εάν είσαι εκπαιδευτικός και θέλεις να γνωρίσεις τις αναδυόμενες τεχνολογίες που υπόσχονται να βελτιώσουν τη διδασκαλία, σε περιμένουμε στα ειδικά διαμορφωμένα workshop του ASF23: Εκπαίδευση, Τεχνητή Νοημοσύνη και ChatGPT!
Ο Εθνικός Οργανισμός Υποστήριξης eTwinning και η Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε, συνεργάζονται για την οργάνωση και παράλληλη διεξαγωγή των συνεδρίων τους, στη Σύρο, στις 20 – 22 Οκτωβρίου 2023.
Η ενημέρωση και η πληροφόρηση σε θέματα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αλλά και οικολογίας είναι ιδιαίτερα σημαντική, ιδίως στην εποχή μας, όπου η απειλή της κλιματικής αλλαγής και των οικοσυστημάτων αποτελούν πλέον στοιχεία της καθημερινότητας κάθε πόλης σε κάθε κράτος.
Το έργο Accelerating Teaching, το Scientix, και το European Schoolnet Academy ένωσαν τις δυνάμεις τους για να ξεκινήσουν ένα συναρπαστικό νέο διαδικτυακό μάθημα: το MOOC «Accelerate Your Teaching» . Αυτή η πρωτοβουλία παρέχει στους εκπαιδευτικούς υψηλής ποιότητας ψηφιακούς πόρους για τη δημιουργία συναρπαστικών εμπειριών μάθησης με επίκεντρο τους επιταχυντές σωματιδίων. Μέσω διαδραστικών ενοτήτων, οι εκπαιδευτικοί αποκτούν μια βαθύτερη κατανόηση της επιστήμης του 21ου αιώνα και εξερευνούν παιδαγωγικές προσεγγίσεις για τη διδασκαλία διεπιστημονικού και κοινωνικά σχετικού περιεχομένου.
Το έργο WeOpenGov: Δικτύο Κοινωνίας Πολιτών – Δημόσιων Φορέων για την Ανοικτή Διακυβέρνηση, στοχεύει στη δημιουργία ενός πανελλαδικού μόνιμου πλήρως λειτουργικού Δικτύου Φορέων για την Ανοικτή Διακυβέρνηση, προερχόμενων από την κοινωνία πολιτών, δημόσιους φορείς, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον ιδιωτικό τομέα, κατά τα πρότυπα των φόρουμ πολυμερούς συνεργασίας της Σύμπραξης για την Ανοικτή Διακυβέρνηση (OGP).